Zerówka
To pomost pomiędzy przedszkolem a szkołą. Dzieci mają jeszcze przestrzeń na swobodną zabawę i dużo czasu spędzają na dworze. Są coraz bardziej samodzielne, otrzymują zadania określone w czasie, uczą się planować swoją pracę. Zdecydowana większość dzieci kończących naszą zerówkę potrafi czytać, pisać i liczyć.
Klasy 1 -3
Nauka w klasach młodszych realizowana jest zgodnie z metodą Montessori. Klasy są wielorocznikowe (razem uczą się dzieci z klasy 1, 2 i 3). Grupa zróżnicowana wiekowo umożliwia indywidualne podejście do każdego dziecka, koncentrację na jego osiągnięciach i możliwościach. Pozwala każdemu dziecku rozwijać jego własny potencjał i osiągać sukcesy w tempie dostosowanym do jego potrzeb i możliwości, w przeciwieństwie do nauczania klasowego, gdzie poziom klasy jest uśredniany. Wielorocznikowe klasy sprzyjają współpracy i uczeniu się od siebie nawzajem zachęcając do budowania pozytywnych relacji. Uczniowie inspirują się nawzajem w pracy i mają szerokie możliwości rozwijania swoich umiejętności społecznych i wypróbowania różnych ról.
Klasy 4 - 6
Nauka w klasach 4 – 6 realizowana jest metodą projektu, korzystamy z różnych współczesnych metod aktywnej pracy w szkole, takich jak Challenge Based Learning, Edu Scrum czy Design Thinking. Zawsze zaczynamy od doświadczenia, obserwacji, faktu i od nich przechodzimy do analizy co się wydarzyło, dlaczego tak się mogło stać, jakie z tego możemy wyciągnąć wnioski. Nieustająco pobudzamy dziecięce umysły do poszukiwań i samodzielnego konstruowania odpowiedzi. Zachęcamy uczniów do zadawania pytań, analizy różnych punktów widzenia. Rozwijanie umiejętności niezależnego myślenia, wyciągania wniosków, budowania własnych opinii i współpracy w zespole jest niezwykle ważne w procesie wychowania odpowiedzialnych, zaangażowanych obywateli świata.
Klasy 7 - 8
Tu coraz większy nacisk kładziemy na umiejętności akademickie, nie rezygnując z aktywizujących metod pracy. Rozpoczynamy przygotowanie do nauki w liceum, tak, aby nasi absolwenci mogli wybrać wymarzoną szkołę z bogatej oferty szkół średnich.
Absolwenci naszej szkoły nie maja problemów z dostaniem się do wybranej szkoły, uzyskują świetne wyniki w egzaminach i konkursach, co pokazuje, że można połączyć dobrą atmosferę w szkole ze świetnymi rezultatami naukowymi.
Wyjścia i wycieczki
Program edukacyjny oraz wychowawczy w naszej szkole wzbogacamy zajęciami prowadzonymi podczas wyjazdów, wyjść do muzeów oraz ośrodków kultury i nauki, wycieczek przyrodniczych.
Kółka zainteresowań
Staramy się stwarzać naszym uczniom możliwość rozwijania zainteresowań i talentów, dlatego po zajęciach obowiązkowych mogą oni skorzystać z bogatej oferty kółek zainteresowań lub spędzić miło czas bawiąc się w naszej świetlicy. W każdym roku oferta się zmienia, pojawiają się nowe propozycje.
Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina
wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a oparty jest na zasadach teorii kognitywnego nauczania społecznego – jest to forma regularnego treningu grupowego.
Zajęcia mają na celu nabywanie, utrwalanie i ćwiczenie umiejętności społecznych. To również czas kształtowania prawidłowych nawyków komunikacyjnych i zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych.
Wspierają także zmianę doświadczeń oraz przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych poprzez zmniejszenie doświadczanego napięcia i uzyskanie lepszej samooceny. Bardzo duży nacisk położony jest na rozwijanie umiejętności nazywania, różnicowania, identyfikowania oraz radzenia sobie z emocjami.
TUS rozwija także:
• współpracę z rówieśnikami i dorosłymi
• współdziałanie w grupie
• czekanie na swoją kolej
• respektowanie zasad i norm społecznych
• radzenie sobie z porażkami i niepowodzeniami
• zdolności osiągania kompromisu.
Dla kogo TUS?
•dzieci z zespołem Aspergera
•dzieci z autyzmem
•dzieci z innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
•dzieci z zespołem Downa
•dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
•dzieci z nadpobudliwością psychoruchową
•dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
•dzieci z trudnościami emocjonalnymi, komunikacyjnymi, społecznymi
•dzieci z zachowaniami trudnymi i agresywnymi
•dzieci z trudnościami w interakcjach rówieśniczych
•dzieci lękowych
Co ćwiczymy podczas TUS?
Umiejętności:
•zawierania znajomości
•prawidłowej komunikacji (werbalnej i niewerbalnej)
•słuchania
•zadawania pytań
•odmawiania
•inicjowania rozmowy
•dyskutowania
•reagowania na krytykę
•wyrażania krytyki
•radzenia sobie z uczuciami w tym: rozróżniania uczuć, wyrażania gniewu i rozczarowania, mówienie komplementów
Jakie narzędzia wykorzystujemy?
•Obserwację modela (modelowanie: naśladowanie działania modela)
•Samokontrolę (usprawnienie wykonywania danego działania)
•Samoregulację (nauka wykonywania danej umiejętności sensownie do różnych kontekstów społecznych)
Czas trwania i koszt zajęć
- Grupa dzieci klas 1-3—60 minut, 1 raz w tygodniu (4 spotkania w miesiącu) - 200,00 zł
- Grupa dzieci klas 4-7- 90 minut, 1 raz w tygodniu (4 spotkania w miesiącu) – 260,00 zł
- Dzieci dobierane będą do grup ze względu na wiek, umiejętności i trudności.
- Grupa może liczyć od 3 do 8 osób.
- Grupy mają charakter zamknięty – po uruchomieniu cyklu zajęć nie ma możliwości dołączenia do grupy w trakcie jej trwania.
Zajęcia prowadzi trener Przemysław Górski.
BJJ zaczął uprawiać kilkanaście lat temu, gdy tylko pojawiła się pierwsza sekcja tego sportu w Warszawie. Od tamtej pory jest nie tylko wielkim pasjonatem tej dyscypliny ale również trenerem. Z wykształcenia nauczyciel wychowania fizycznego (absolwent AWF), instruktor samoobrony i sportów walki, instruktor windsurfingu. Interesuje się też psychologią sportu i treningiem mentalnym. Lubi uczyć innych ludzi, szczególnie dzieci, gdzie obok nauki technik, szczególną uwagę zwraca na aspekty wychowawcze, fair play, szacunek do innych ludzi oraz bezpieczeństwo swoich podopiecznych.
O brazylijskim jiu-jitsu (BJJ):
Podstawą BJJ są chwyty: rzuty, obalenia, dźwignie. Brak jest agresywnych technik, takich jak uderzenia czy kopnięcia. W walce dąży się do dominacji poprzez zajęcie pozycji kontroli, z której można zastosować technikę kończącą i tym samym zmusić przeciwnika do poddania się.
Obok aspektu sportowego BJJ, jest doskonały system samoobrony dla dzieci i młodzieży. Dzięki zastosowaniu technik BJJ w samoobronie możemy pokonać większego i silniejszego przeciwnika dając mu szansę na honorowe poddanie się i wycofanie z walki.
Bardzo ważne jest to, że BJJ opiera się na naturalnych ruchach człowieka i dzięki temu łatwo przyswaja się wszystkie techniki. Już po kilku miesiącach nauki uczniowie posiadają umiejętności, które pozwalają im skutecznie obronić się w sytuacjach zagrożenia.
Korzyści z uprawiania BJJ:
- rozwój fizyczny - znakomicie rozwija koordynację, siłę fizyczną, szybkości, elastyczność i wytrzymałość.
- rozwój intelektualny - zastosowanie określonych technik wymaga myślenia, przewidywania ruchów przeciwnika i odpowiednio szybkiego reagowania na jego ruchy. Uczenie się nowych technik rozwija koncentrację i pamięć.
- rozwój emocjonalny - uczy zachowania w sytuacjach trudnych i radzenia sobie ze stresem. Daje pewność siebie i wiarę we własne umiejętności, wytrwałość w dążeniu do celu
- bezpieczeństwo - nie używa się uderzeń i kopnięć, BJJ jest sportem bezpiecznym dla ćwiczących i idealnym dla dzieci i młodzieży.
- nauka skutecznej i bezpiecznej samoobrony opartej na kontroli przeciwnika i chwytach
- utrzymanie właściwej wagi ciała i korekta postawy
- odreagowanie stresu
- dyscyplina i umiejętność pracowania w grupie
- zawarcie przyjaźni na lata
W szkole oferujemy możliwość przygotowania do konkursów pod okiem nauczycieli przedmiotowych:
Zapraszamy uczniów VII i VIII klasy. Drodzy Uczniowie, pamiętajcie - aby zostać laureatem w ogólnopolskim konkursie, trzeba się zaangażować. Nauczyciele Wam pomogą, ale to Wy będziecie się uczyć, do czego Was gorąco zachęcamy. Sukces jest w zasięgu Waszych rąk!
Aby zapoznać dzieci z procesem powstawania naczyń ceramicznych i obróbki gliny dzieci będą eksperymentowały z gliną i jej różnymi postaciami. Prace będą wypalane jedno lub dwukrotnie, a niektóre pozostaną bez wypału. Efekt finalny nie zawsze musi być dziełem sztuki ale za to będzie to doskonała zabawa dla dzieci.
W naszej szkole istnieje możliwość indywidualnej nauki gry na instrumentach:
- pianino
- flet poprzeczny
- gitara
- skrzypce
Zapisy u p. Moniki Walter Rosiak
Grafomotoryka to szereg ćwiczeń umożliwiających dzieciom poprawne pisanie (GRAFIKA – zapis, MOTORYKA – zdolność wykonania różnych czynności ruchowych).
Pisanie jest czynnością wtórną do nauki czytania, wszystkie początkowe oddziaływania związane
z nauką czytania w rzeczywistości i z nauką pisania. Zanim dziecko rozpocznie naukę pisania należy rozwinąć u niego sprawności psychomotoryczne.
Cele zajęć:
- Wypracowanie prawidłowego sposobu trzymania
- narzędzia pisarskiego.
- Ograniczenie zbyt dużego nacisku na kartkę.
- Zachowanie prawidłowego kierunku pisania.
- Usprawnienie motoryki małej.
- Usprawnienie obręczy barkowej.
Zasady zajęć:
- Nauka przez zabawę.
- Ciekawe metody pracy.
- Elementy terapii ręki.
- Atrakcyjne dla dziecka techniki i narzędzia pracy.
- Praca w przyjaźniej atmosferze.
- Tematyczność warsztatów.
Dla kogo warsztaty grafomotoryczne?
- Dla dzieci klas 0-3 szkoły podstawowej.
- Dla dzieci mających obniżone napięcie mięśniowe.
- Dla dzieci mających trudności z pisaniem.
- Dla dzieci mających trudności z chwytem pisarskim.
- Dla wszystkich w ramach doskonalenia grafomotoryki i motoryki małej.
Plan dnia
7.30 – 8.15
Świetlica8.15 – 15.00
Zajęcia obowiązkoweok. 10.00
II śniadanie (dzieci przynoszą z domu)ok. 13.00
obiad w szkolnej jadalni15.00 - 16.00
Kółka zainteresowań i świetlica16.00 - 17.30
Świetlica
W klasach młodszych staramy się wychodzić z dziećmi na dwór w ciągu dnia.
Organizacja roku szkolnego (dni wolne, ferie, wakacje) jest taka sama jak w publicznych szkołach warszawskich.
Mundurki
Chcąc unikać niewłaściwych postaw związanych ze strojem – przechwalania się, porównywania, czy ubrań zbyt strojnych lub zbyt niechlujnych wprowadziliśmy strój szkolny. Uważamy, że nasi uczniowie mają wiele innych, bardziej wyrafinowanych możliwości wyrażenia siebie, niż poprzez ubrania.
Na co dzień są to koszulki polo w 5 kolorach do wyboru, z krótkim lub długim rękawem oraz dowolny granatowy lub szary dół (spodnie lub spódnica), szkolna bluza.
Strój galowy składa się z białej koszulki polo z krótkim lub długim rękawem, granatowych spodni lub spódnicy, szkolnego swetra.
Wszystkie elementy stroju szkolnego są szyte przez polskich producentów z dobrej jakości naturalnych materiałów, są wygodne i lubiane przez dzieci. Wybierając kolory koszulek czy model bluzy kierowaliśmy się gustami naszych uczniów.
