szkola-montessori_logo-01szkola-montessori_logo-01szkola-montessori_logo-01szkola-montessori_logo-01
  • STRONA GŁÓWNA
  • O NAS
    • Nauczyciele
  • ZAŁOŻENIA
  • OFERTA
  • ORGANIZACJA SZKOŁY
    • DOKUMENTY
  • REKRUTACJA I OPŁATY
  • SOC
  • KONTAKT
✕

Założenia

Założenia

ideowo-wychowawcze, do których dopasowane są metody kształcenia i na których zbudowany jest program, stanowią o „osobowości” szkoły i skutecznym kształceniu. Nasza szkoła pracuje zgodnie z założeniami pedagogiki Montessori i ma charakter katolicki.

Indywidualne podejście

Każde dziecko jest inne. Dzieci mają różne style uczenia się, tempo pracy, predyspozycje. W naszej szkole relacje uczeń – nauczyciel są bliskie, oparte na wzajemnym zaufaniu. Nauczyciele znają swoich uczniów oraz ich potrzeby i możliwości, dzięki czemu mogą dostosować wyzwania dla każdego z nich. Dla rozwoju dziecka proces uczenia się jest równie ważny jak nauczane treści.

Od tego w jaki sposób się uczymy zależy nasz późniejszy stosunek do nauki, własnego rozwoju. W procesie uczenia się kształtuje się nasza samoocena i wewnętrzna motywacja.

Szacunek

Od niego wszystko się zaczyna. Życzliwość we wzajemnych relacjach, sztuka porozumienia bez przemocy, szacunek dla indywidualności dziecka, dla jego pracy, potrzeb i możliwości sprzyjają rozwijaniu wiary we własne siły, samodzielności, kreatywności. Bliskie relacje, atmosfera wzajemnego zaufania i szacunku dają poczucie bezpieczeństwa, dodają odwagi i pewności siebie.

Rozwój społeczny

Jednym z elementów wyróżniających pedagogikę Montessori jest niezwykły rozwój społeczny. Sprzyja temu wiele aspektów naszej pracy. W warunkach przygotowanego otoczenia dzieci mają możliwość samodzielnego wyboru rodzaju oraz miejsca pracy, swobodnego poruszania się po sali, a każde realizuje własną ścieżkę rozwoju. Te zasady generują mnóstwo sytuacji społecznych, okazji do dialogu, współpracy, konieczności dogadywania się, negocjacji, porozumienia, wzajemnej pomocy. Nie ma na to miejsca wprzestrzeni, w której wszystkie dzieci robią równocześnie to samo, zajmując te same miejsca.
Uczymy dzieci porozumienia bez przemocy, pokojowego rozwiązywania konfliktów, budowania pozytywnych relacji.
W grupach mieszanych wiekowo dzieci inspirują się nawzajem w pracy i mają szerokie możliwości rozwijania swoich umiejętności społecznych i wypróbowania różnych ról.

Wolność

Możliwość dokonywania wyboru oraz podejmowania decyzji jest niezwykle ważna w procesie kształtowania osobowości. Trudno spodziewać się wielkich osiągnięć po ludziach, od których przez wszystkie lata edukacji oczekiwano posłusznego wykonywania poleceń według jednego, ustalonego z góry schematu.
Nasza szkoła to miejsce gdzie ceni się samodzielne myślenie, prawo do własnego zdania. Poprzez możliwość dokonywania wyborów, podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich konsekwencji kształtuje się odpowiedzialność i umiejętność przewidywania skutków.

Nasi uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności ćwicząc i wykonując zadania, które mogą samodzielnie wybrać. Pracując na materiale, który ich interesuje są wytrwali, na długo koncentrują uwagę.

Nauka przez działanie

Nauka w szkole Montessori znacznie różni się od tradycyjnej edukacji, gdzie głównym narzędziem jest wykład spod tablicy. Tu aktywni są uczniowie. Ćwiczą, próbują, sprawdzają. Zaspokajają swoją dziecięcą ciekawość korzystając z angażujących materiałów, pobudzających kreatywność i logiczne myślenie. Poprzez własne doświadczenia uczą się obserwacji, wyciągania wniosków, stawiania pytań, budowania hipotez, refleksji nad otaczającym światem.

Szkoła Montessori
im. Św. Urszuli Ledóchowskiej

  ul. Czerniakowska 128, 00-454 Warszawa

  tel: +48 729 972 837
  sekretariat@spmontessori.pl

  mBank: 15 1140 2004 0000 3002 7615 6862

Godziny otwarcia

  szkoła:
poniedziałek - piątek
w godz. 7.30 – 17.00

  sekretariat:
poniedziałek 8:15-16:00
wtorek 8:15-16:00
środa nieczynny
czwartek 8:15-16:00
piątek 12:00-16:00
Szkoła Podstawowa Montessori jest częścią Projektu Montessori, w którego skład wchodzą:
© 2021 Szkoła Montessori im. Św. Urszuli Ledóchowskiej - Edukacja alternatywna.